Autoliiton F1-jäsenmatka Arabiemiirikuntiin 14.11. -22.11.2022 | Autoliitto

Autoliiton F1-jäsenmatka Arabiemiirikuntiin 14.11. -22.11.2022

Autoliiton formulamatka Emiirikuntiin

Unelmapuitteet formulamatkalle luo Dubai, jonne paras matkustusaika on talvella, jolloin päivälämpötilat vaihtelevat 20-35 Celsius-asteen välillä. Dubai tarjoaa laadukkaan ja mielenkiintoisen ikkunan tulevaisuuteen. Se on turvallinen yhdistelmä uskomattomia ostosmahdollisuuksia, ystävällisiä ihmisiä ja rentouttavaa rantalomaa, Arabianlahden valkohiekkaisilla rannoilla. Täällä superlatiivien kirjo on totaalinen, maailman korkein, laajin, isoin, paras...  - tule ja hämmästy!

Abu Dhabin Grand Prix ajetaan Yas Marinan radalla, joka on sekoitus perinteistä kilparataa ja katurataa, jota ajetaan vastapäivään. Yas Marinan rata sijaitsee noin tunnin ajomatkan päässä Dubaista, jonka keskustassa formulavieraat majoittuvat. Hotelli Towers Rotana  sijaitsee Dubain pääkadulla, lähellä Dubai Mall -ostoskeskusta ja maailman korkeinta rakennusta.

Matka-ajankohta ja hinta: 14.11. -22.11.2022 (ma-ti) 2890 €/hlö

Hintaan sisältyy

*Finnairin reittilennot sisältäen verot, 23 kg matkalaukku ja 8 kg käsimatkatavara
*etukäteen varatut istumapaikat lentokoneessa

*lentokenttäkuljetukset kohteessa

*7 vrk majoitus valitussa hotellissa

*myöhäinen uloskirjautuminen hotellista maanantaina

*buffetaamiaiset

*matkaohjelman mukaiset retket (kaupunkikierrokset Dubaissa ja Abu Dhabissa)
*kisakuljetukset F1-radalle Abu Dhabiin lauantaina ja sunnuntaina
*viikonlopun kisalippu (South)

*suomalaisen matkanjohtajan palvelut kuljetuksilla ja retkillä

*paikallinen turismivero ja arvonlisäverot

Lisämaksusta

* yhden hengen huonelisä 800 € (yksinmatkustavan on varattava yhden hengen huone)
* lisämaksullinen retki jeeppisafari sis BBQ-illallinen 90 €/hlö

* liittymälennot muualta Suomesta

Hotelli

Towers Rotana Dubai****

Puh.: +971 4 343 8000 Sheikh Zayed Road, Dubai, Arabiemiirikunnat

Hyvätasoinen hotelli sijaitsee Dubain kuuluisalla Sheikh Zayed -kadulla lähellä maailman korkeinta rakennusta Burj Khalifaa sekä Dubai Mall -ostoskeskusta. Lähin metropysäkki aivan hotellin edessä, matkaa Jumeirahin uima-rannalle noin 10 minuuttia autolla. Towers Rotana Dubain huoneet on tyylikkäästi sisutettu ja niissä on ilmastointi ja satelliitti-tv.   Hotellissa on suosittu englantilainen pub, buffetravintola sekä á la carte -ravintola Teatro, hyvänkokoinen kuntosali, sauna, höyrysauna sekä auringonottoterassi, allasbaari ja uima-allas katolla.

HUOM! Erillinen välikappale, adapteri, on hyvä ottaa mukaan sähkölaitteita varten (pistokkeet erilaisia kuin Suomessa, brittityyppinen adapteri).

Matkaohjelma 8 päivää, maanantai – tiistai (sitoumuksetta, muutokset mahdollisia):

Lentoaikataulu: Finnair

Helsinki-Dubai 14.11. AY1963 klo 13.40 - 22.50

Dubai-Helsinki 22.11. klo 00.35 – 07.05

Maanantai 14.11.

Suora lento Helsingistä Dubaihin, jonne saavutaan illalla, kuljetus hotelliin ja majoittuminen.

Tiistai 15.11. Dubain kaupunkikierros

Aamiainen hotellissa. Kaupunkikierros, jossa tutustutaan ensin ikoniseen Burj Khalifan pilvenpiirtäjään eli maailman korkeimpaan rakennukseen (828 m). Retki alkaa multimedia-esityksellä Dubain historiasta. Nousu 124. kerroksen näköalatasanteelle huippunopealla hissillä kestää vain minuutin. Näköalatasanteelta avautuu upea näköala. Vierailu rakennuksessa kestää noin 1 tunnin. Dubai Mallista retki jatkuu Dubai Frame -nähtävyydelle, joka on hämmästyttävä, panoraamahisseillä varustettu ”kehys”, josta ihaillaan niin kaupungin historiallista osaa kuin kurkataan myös tulevaisuuteen.

Keskiviikko 16.11.  Vapaapäivä / lisämaksullinen aavikkosafari

Aamiainen hotellissa. Vapaapäivä omia löytöretkiä varten. Iltapäivällä mahdollisuus osallistua lisämaksusta 90€/hlö jeeppisafarille. Iltapäivällä lähtö hotellista ohjelmalliselle jeeppisafarille kaupunkia ympäröivälle aavikolle. Jeepeissä 4-5 henkilöä/jeeppi. Tällä puolipäiväisellä iltaretkellä ajellaan ensin ympäröivällä aavikolla nelivetojeepein (Dune bashing), beduiinileirissä mahdollisuus mm. kameliratsastukseen, hennatatuointeihin tai sishan (vesipiipun) poltteluun. Retken kruunaa grilli-illallinen, jonka jälkeen erilaisia tanssiesityksiä.

Torstai 17.11. Kaupunkikierros Abu Dhabissa ja varikkokävely

Aamiainen hotellissa. Kuljetus Dubaista Abu Dhabiin, jossa tehdään kaupunkikierros keskustassa ja vieraillaan mykistävässä sheikki Zayedin suurmoskeijassa. Matka jatkuu Yasin modernille formularadalle ja siellä tehdään varikkokävely noin klo 13.00 - 14.00. jonka jälkeen palataan takaisin Dubaihin. Iltapäivällä vapaata aikaa.

Perjantai 18.11. Vapaapäivä

Aamiainen hotellissa. Vapaapäivä omia löytöretkiä varten.

Lauantai 19.11. F1-osakilpailun aika-ajot

Aamiainen hotellissa. Kuljetus Abu Dhabiin, jossa aika-ajot. Abu Dhabi Yas Marina -rata sijaitsee Yasin saarella Abu Dhabissa. Parkkipaikan ja radan välillä liikennöivät  ilmaisbussit noin 10 - 15 minuutin välein.

Paluukuljetus parkkipaikalta noin 1 tunti aika-ajojen jälkeen takaisin Dubaihin. Lisätiedot matkanjohtajalta kohteessa.

Sunnuntai 20.11. F1-osakilpailu, Etihad Airways Grand Prix

Aamiainen hotellissa. Kuljetus Abu Dhabiin, jossa Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix.

Parkkipaikan ja radan välillä liikennöivät ilmaisbussit noin 10 - 15 minuutin välein.

Ohjelmaa radalla: (sitoumuksetta)

GP3                   Toinen kilpailu (14 kierr  tai 30 Min)              13:00 - 13:35

GP2                   Toinen kilpailu (22 kierr tai 45 Min)               14:20 - 15:10

Formula 1        Kuljettajien paraati                                            15:30

Formula 1        Lähtöruutuesittelyt                                           15:45 - 16:15

Formula 1        UAE kansallislaulu                                             16:46

Lentonäytös    Etihad Airwaysin ylilento                                  16:47

Formula1         ETIHAD ABU DHABI GRAND PRIX                     17:00 - 19:00

Paluukuljetus radan parkkipaikalta noin 1 tunti ilotulituksen jälkeen hotellille Dubaihin. Lisätiedot matkanjohtajalta kohteessa.

Maanantai 21.11.

Aamiainen hotellissa.  Päivä vapaa, huoneet saa pitää klo 18.00 saakka, jonka jälkeen kuljetus lentokentälle ja yölento takaisin Helsinkiin.

Tiistai 22.11.

Saapuminen Helsinkiin aamulla.

YLEISTÄ

Valuutta: dirhami DHS, AED, valuuttaa kannattaa vaihtaa jo Suomessa ensimmäisten päivien tarvetta varten.

Kieli: arabia, englantia puhutaan yleisesti

Aikaero: + 2 tuntia Suomen aikaan

Rokotukset:  Polio- ja jäykkäkouristus sekä kurkkumätärokotteet kannattaa pitää voimassa ja tarkistaa niiden voimassaolo. A- ja B-hepatiittirokotuksen hankkimista suositellaan yleisesti lähialueillekin. Tarkemmat tiedot omalta terveysasemaltasi.

ABU DHABI GRAND PRIX 12.12.2021, ABU DHABI, YAS MARINA CIRCUIT

Rataa pidetään yhtenä maailman teknologisesti edistyneimmistä radoista

Sijainti: Rata sijaitsee Abu Dhabissa Yasin saarella noin 114 km Dubain keskustasta lounaaseen.

Radan pituus: 5,554 km

Kilpailu: 55 kierrosta ~ 305,355 km

Rataennätys: 1:39.283 – Luis Hamilton /2019

TÄRKEÄÄ!

ERIKOISRUOKAVALIOT
Ilmoitathan erikoisruokavaliosta jo matkavarauksen yhteydessä!

LASKUT JA VAHVISTUS
Matkadokumentteihin tulee merkitä se nimi, joka on ensimmäisenä passissa/henkilökortissa, ja siinä muodossa, sekä sukunimi kokonaisuudessaan.

MATKADOKUMENTIT
Matkadokumentit lähetetään noin kaksi viikkoa ennen lähtöä.

MATKUSTUSASIAKIRJAT

Passin on aina oltava voimassa vähintään 6 kk matkan jälkeen.
Tarkistathan passin maakohtaisen voimassaolovaatimuksen hyvissä ajoin ennen matkaa. Tarkistathan myös, että passi ehjä! Muiden maiden kansalaisten on tarkistettava oman maansa määräykset. Katso lisää täältä.

MATKUSTUSTIEDOTE: Arabiemiirikunnat, katso lisää täältä.

MATKAVAKUUTUS
Matkavakuutus ei sisälly hintaan. Matkustajan on tarkistettava vakuutusturvansa: suosittelemme matkustajavakuutusta peruutusturvaehdoin. Matkustajavakuutus on syytä tehdä heti matkavarauksen jälkeen, peruutuskulujen ja mahdollisen matkalla sairastumisen varalta. Ota yhteys toimistoomme!

MINIMIMATKUSTAJAMÄÄRÄ
Matka edellyttää vähimmäismäärää matkustajia.

MATKAEHDOT
Matkoilla noudatetaan Yleisiä Matkapakettiehtoja sekä vastuullisen matkanjärjestäjän, Matka-Agenttien Lisä- ja Erityisehtoja.

MATKAN HINTA
Perustuu 29.4.2022 voimassa oleviin hintoihin ja valuuttakursseihin (USD). Hinnat tarkistetaan n. 6 viikkoa ennen lähtöpäivää.

RAJOITTEET
Matka ei sovellu liikuntarajoitteisille. Matkalla ei ole esteettömiä kuljetuksia eikä esteetöntä hotellia, retkillä kävellään.

TERVEYS JA TURVALLISUUS
Tarkistathan maakohtaiset rokotus- ja terveysmääräykset hyvissä ajoin ennen matkaa. Suomen terveysviranomaisten suositus on, että kaikilla tulisi olla suoja vähintään jäykkäkouristusta, kurkkumätää, tuhkarokkoa, vihurirokkoa, sikotautia ja poliota vastaan. Myös A- ja B-hepatiittirokotuksen hankkimista suositellaan yleisesti lähialueillekin. Lisätietoa rokote.fi. / thl.fi. Eurooppalainen sairaanhoitokortti oikeuttaa julkiseen sairaanhoitoon EU- ja ETA-maissa sekä Sveitsissä. Kortti on maksuton ja se anotaan Kelasta. Kortti ei korvaa matkavakuutusta!

Matkaehdot

Autoliiton jäsenmatkalla noudatetaan Yleisiä Matkapakettiehtoja sekä Elämys Sport Oy:n Lisä- ja Erityisehtoja. www.matka-agentit.fi

Rajoitteet

Minimimatkustajamäärä
Matkan toteutuminen edellyttää vähintään 20 matkustajaa, lisämaksullinen retki 15 matkustajaa.

Toimi nopeasti. Paikkoja on rajoitetusti!

Varaukset:

Täältä   tai