Autoliiton F1-jäsenmatka Monaco 26.-30.5.2022 | Autoliitto

Autoliiton F1-jäsenmatka Monaco 26.-30.5.2022

Monte Carlossa ajettava kisa on tunnelmaltaan ainutlaatuinen. Tässä kisassa pääosassa ei ole auton nopeus vaan kuljettajan ajotaidot! Paalupaikan saamisella on normaali suurempi merkitys, sillä Monacon kapeilla kaduilla ohittaminen on lähes mahdotonta. Sataman luksusveneet ja paikalle kerääntyneet julkisuuden henkilöt ovat nähtävyys sinänsä.

Formularyhmä majoittuu Ranskan Rivieralla, 33 km Monte Carlosta länteen sijaitsevassa Nizzassa, joka on yksi Ranskan tunnetuimmista kaupungeista. Nizza tarjoaa tasokkaat puitteet lomailuun Välimeren rantamaisemissa. Kaupungin suosio matkakohteena perustuu suurelta osin tyylikkääseen rantakatuun Promenade des Anglaisiin ja sen varrella sijaitseviin uimarantoihin.  Ilmastoltaan läpi vuoden suotuisa kaupunki hemmottelee matkailijaa ajattomalla eleganssilla, hyvillä palveluilla ja Provencen keittiön herkullisilla antimilla.

MATKA-AJANKOHTA JA HINTA
26.-30.5.2022 to-ma 4 vrk, DeSuede*** hotelli 2100 €/hlö

Hintaan sisältyy:

*Finnairin reittilennot veroineen

*matkatavara ruumaan 1 x 23 kg ja istumapaikat etukäteen varattuna

*lentokenttäkuljetukset kohteessa

*4 vrk majoitus deSuede -hotellissa kahden hengen huoneessa

*hotelliaamiainen ja 1 yhteinen lounas ravintolassa

*kisaliput P-kategoria lauantai/sunnuntai

*edestakainen laivakuljetus Nizzasta Monacoon sunnuntaina

*matkanjohtajan palvelut

Lisämaksusta:

*Lisämaksu yhden hengen huoneet De Suede 405 €/hlö. Yksinmatkustavan on varattava yhden hengen huone.

Matkaohjelma: (sitoumuksetta)

Lentoaikataulut: Lufthansa
LH851 Helsinki-Frankfurt  klo 18.20 - 19.55
LH1068 Frankfurt-Nizza  klo 21.00 - 22.30

LH1065 Nizza-Frankfurt  klo 18.40 – 20.15
LH854 Frankfurt-Helsinki klo 21.50 – 01.15 *seur pvä

Torstai
Lento Helsingistä Frankfurtin kautta Nizzaan. Kuljetus hotelliin ja majoittuminen

Perjantai
Aamiainen hotellissa. Vapaapäivä aurinkoa ottaen tai vaikka tutustuen Nizzan kulttuuritarjontaan.  Omatoimisesti on mahdollista lähteä Monacoon tutustumaan kisa-alueeseen, junat rautatieasemalta Monacoon lähtevät noin 30 minuutin välein.

Lauantai
Aamiainen hotellissa. Omatoimisesti Monacoon seuraamaan aika-ajoja, junat rautatiesemalta Monacoon noin 30 minuutin välein tai omatoimista ohjelmaa.

Sunnuntai
Aamiainen hotellissa. Monacoon seuraamaan Monacon osakilpailua, laivakuljetus.  Laiva-aikataulut Nizza/Quai Lunel - Monaco/Fontville klo 08.30/09.30 - 09.10/10.10 .Paluulähdöt  klo 16.30  tai 18.00. (laiva-aikataulut sitoumuksetta).

Maanantai
Aamiainen hotellissa. Check out huoneista puoleen päivään mennessä. Päivä on vapaa omia löytöretkiä varten. Kuljetus iltapäivällä lentokentälle ja paluulento takaisin Helsinkiin Frankfurtin kautta.

Hotellit Nizzassa:
Hotel de Suède***
18, avenue de Suède, 06000 Nizza, Ranska.
Viihtyisä hotelli keskustassa kävelykadun vieressä lähellä rantaa. Nizzan vanhakaupunki ja Massenan aukio ovat 5 minuutin kävelymatkan päässä. Kaikissa huoneissa on Ilmastointi, tallelokero, taulu-tv, ilmainen Wifi sekä kaapeli- ja satelliittikanavat. Kylpyhuoneessa on kylpyamme tai suihku ja hiustenkuivaaja. Huoneita yhteensä 69 kpl. Hintaan sisältyvä aamiainen tarjoillaan valoisassa aamiaishuoneessa. Hotellin välittömässä läheisyydessä on monia erilaisia ravintoloita, kahviloita ja kauppoja.

TÄRKEÄÄ!

ERIKOISRUOKAVALIOT
Ilmoitathan erikoisruokavaliosta jo matkavarauksen yhteydessä!

LASKUT JA VAHVISTUS
Ennakkomaksu on 50% matkan hinnasta. Tarkistathan, että laskussa/vahvistuksessa ovat oikeat tiedot: lähtöpäivä, kohde ja nimet oikein (samat kuin passissa/henkilökortissa). Matkadokumentteihin tulee merkitä se nimi, joka on ensimmäisenä passissa/henkilökortissa, ja siinä muodossa, sekä sukunimi kokonaisuudessaan.

MATKADOKUMENTIT
Matkadokumentit (matkaohjelma, lentomatkoilla lentoliput) lähetetään noin kaksi viikkoa ennen lähtöä valitsemallasi tavalla (sähköpostitse/postin välityksellä).

MATKUSTUSASIAKIRJAT (PASSI JA HENKILÖKORTTI)
Matkustusasiakirjoja ovat passi ja henkilökortti, joita voi hakea Suomessa poliisilta ja ulkomailla Suomen ulkomaanedustustosta. Ajokortti ei ole matkustusasiakirja tai virallinen henkilötodistus. Suomen kansalaisena voit käyttää passin sijasta matkustusasiakirjana henkilökorttia EU-maihin ja joihinkin muihin Euroopan maihin matkustaessasi. Lisätietoja henkilökortin käytöstä saat poliisi.fi-palvelusta. Tarkistathan passin/henkilökortin maakohtaisen voimassaolovaatimuksen hyvissä ajoin ennen matkaa. Tarkistathan myös, että passi/henkilökortti on ehjä ja voimassa! Muiden maiden kansalaisten on tarkistettava oman maansa määräykset.

MATKAVAKUUTUS
Matkavakuutus ei sisälly hintaan. Matkustajan on tarkistettava vakuutusturvansa: suosittelemme matkustajavakuutusta peruutusturvaehdoin. Matkustajavakuutus on syytä tehdä heti matkavarauksen jälkeen, peruutuskulujen ja mahdollisen matkalla sairastumisen varalta.

MINIMIMATKUSTAJAMÄÄRÄ
Matka edellyttää vähintään 15 matkustajaa.

MATKAEHDOT
Matkoilla noudatetaan Yleisiä Matkapakettiehtoja sekä Matka-Agenttien Lisä- ja Erityisehtoja.

RAJOITTEET
Matka ei sovellu liikuntarajoitteisille. Matkalla ei ole esteettömiä kuljetuksia eikä esteetöntä hotellia, retkillä kävellään.

TERVEYS JA TURVALLISUUS
Tarkistathan maakohtaiset rokotus- ja terveysmääräykset hyvissä ajoin ennen matkaa. Suomen terveysviranomaisten suositus on, että kaikilla tulisi olla suoja vähintään jäykkäkouristusta, kurkkumätää, tuhkarokkoa, vihurirokkoa, sikotautia ja poliota vastaan. Myös A- ja B-hepatiittirokotuksen hankkimista suositellaan yleisesti lähialueillekin. Lisätietoa rokote.fi. / thl.fi. Eurooppalainen sairaanhoitokortti oikeuttaa julkiseen sairaanhoitoon EU- ja ETA-maissa sekä Sveitsissä. Kortti on maksuton ja se anotaan Kelasta. Kortti ei korvaa matkavakuutusta!

Vallitsevan Covid19-pandemian takia voi monissa maissa tulla voimaan nopealla aikataululla erilaisia rajoituksia tai muutoksia jo voimassa oleviin rajoituksiin, jotka voivat vaikuttaa matkantekoon. Matkustajia koskevat rajoitukset ja säännöt voivat olla esimerkiksi kohdemaan vaatima todistus koronatestistä saavuttaessa maahan tai poistuttaessa maasta, vaatimus maskin käytöstä, karanteeni maahan saavuttaessa tai jokin muu maakohtainen tai paikallinen sääntö, joka aiheuttaa rajoituksia tai esteitä matkustukselle. Näitä voivat olla mm. kokoontumisrajoitukset, rajoitukset ulkona liikkumiselle jne. Myös turistikohteet, ravintolat, yökerhot, kaupat, apteekit jne. voivat olla suljettu, tai niiden aukioloaikoja ja/tai vierailijoiden määrää on rajoitettu. Suosittelemme tekemään matkustusilmoituksen (matkustusilmoitus.fi) ja seuraamaan kohdemaan tilannetta aktiivisesti. Ajankohtaiset matkustus- ja turvallisuustiedotteet Ulkoministeriön sivuilta um.fi.

HYVÄ TIETÄÄ

* Valuutta: Euro
* Kieli: Ranska, englantia puhutaan melko yleisesti keskustan hotelleissa ja ravintoloissa.
* Aikaero: - 1 tunti Suomen aikaan

F1-katurata  Circuit de Monaco:
Sijainti                                        Rata sijaitsee Monacon keskustassa noin 20 km itään Nizzasta
Ensimmäinen kisa                       v. 1950
Radan pituus                              3.37 km
Kilpailu                                       78 kierrosta ( ~ 262,86 km)
Rataennätys:                               1.14,439 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)

Kisa-alue
Kävelymatkat katsomoihin voivat olla pitkiä, joten varaa mukaan hyvät kengät. Kisaradalle kannattaa ottaa mukaan auringolta ja sateelta suojaava varustus, vesipullo sekä korvatulpat ja kiikarit. Älä vie lasisia juomapulloja rata-alueelle, sillä ne poistetaan portilla. Kisalippu tulee säilyttää huolella koko viikonlopun ajan.

Formula 1-kilpailut
Matkanjärjestäjä ei vastaa Formula-kisojen peruuntumisesta, ajankohdan tai paikan muuttumisesta, kilpailuohjelmassa olevista virheistä eikä edellä mainittujen epäkohtien asiakkaille aiheuttamista vahingoista tai kustannuksista.

Vastuullinen matkanjärjestäjä
MATKA-AGENTIT/ETE Oy

Matkanjärjestäjän vastuu
Matkanjärjestäjä ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat force majeure-tapauksista kuten lakkotilanteet, luonnonkatastrofit, poliittiset selkkaukset tai muut vastaavat tilanteet. Matkanjärjestäjä ei myöskään vastaa tarjoamaansa valmismatkaan sisältymättömistä järjestelyistä, kuten mahdollisten liityntäkuljetusten toteutumisesta ja matkustajan pyynnöstä välitetyistä lisäpalveluista. Matkanjärjestäjä ei vastaa esitteessä mainittujen internet-sivujen tiedoista.

Toimi nopeasti. Paikkoja on rajoitetusti!

Varaukset:

Täältä   tai