Auton Päivä 2021 | Autoliitto
04.09.2021

Auton Päivää on vietetty jo vuodesta 1997 lähtien eri puolella Suomea aina alkusyksyn viikonloppuna. Autoliiton kehittämän tapahtuman tavoitteena on herättää keskustelua henkilöauton merkityksestä Suomessa. Auton Päivänä Autoliiton paikallisosastot kertovat Autoliiton ajankohtaisesta toiminnasta, eduista ja palveluista sekä jäsenyydestä. Yhteistyökumppaneiden kanssa toteutettavissa tapahtumissa on liikenne,  liikenneturvallisuus, autoilu ja liikkuminen ylipäänsä monipuolisesti esillä.

AUTOLIITON luomaa Auton Päivää vietetään vuonna 2021 jo 25. kertaa syyskuun ensimmäisenä lauantaina. Teemapäivän tarkoituksena on herättää keskustelua henkilöauton merkityksestä Suomessa.Kotimaanmatkailun suosio on kasvanut ja monet Suomen matkailukohteet ovat saavutettavissa sujuvasti ainoastaan henkilöautolla.
Autoliiton kyselyt ovat osoittaneet, että auto on suurelle osalle suomalaisista elintärkeä arjen mahdollistaja. Jopa suurimpia kaupunkiseutuja myöten henkilöauto on usein ainoa mahdollinen tapa yhdistää työssäkäynti, lasten haku päiväkodista, asiointimatkat, harrastukset ja monet
muut tarpeelliset arjen askareet samoihin päiviin. Joukkoliikenne, kävely ja polkupyöräily korvaavat tiettyjä matkoja, mutta autontarpeen ne tyydyttävät vain hyvin harvojen kohdalla.

AUTON PÄIVÄ-TAPAHTUMAT 2021

Tapahtumapaikkakunnat julkaistaan loppukesästä 2021.

Lisätietoja:
Jukka Tolvanen, viestintäpäällikkö, etunimi.sukunimi@autoliitto.fi / 09-7258 4425
Taina Kytäjä-Roimu, järjestöpäällikkö, etunimi.sukunimi@autoliitto.fi /09-7258 4423