Stromma Kanavalaivat | Autoliitto

Kaunis Kanavareitti -saaristoristeily

Astu saaristolaivaan ja tutustu Suomen pääkaupunkiin mereltä käsin!

Kaunis Kanavareitti -risteily tarjoaa mahdollisuuden nauttia Helsingin itäisen saariston kauniista merimaisemista, idyllisistä merenrantahuviloista ja moderneista asuinalueista. Reitti pitää sisällään toinen toistaan kauniimpia saaria, jotka kätkevät sisäänsä tarinoita menneiltä ajoilta. Saariston historiaa ja nykypäivää avataan reittiselostuksessa, joka kuuluu koko matkan ajan kaiuttimista. Paikoin kapeatkin laivaväylät tarjoavat hyvät näkymät vehreisiin saariin, rantakallioille ja idyllisiin saaristomökkeihin sekä rantahuviloiden pihapiireihin. Reitillä nähdään mm. jylhät jäänmurtajat, Suomenlinna ja Kustaanmiekka, Korkeasaari, Kulosaari, Degerön kanava, Villinki, Santahamina sekä monta muuta kiinnostavaa ja historiallista saarikohdetta. Modernit asuinalueet Herttoniemenrannassa sekä Jollaksen ja Tammisalon arvoasuntoalueet näkyvät laivasta käsin aivan lähietäisyydeltä.

Meriretkelle lähteminen on mutkatonta – joka päivä (touko-syyskuussa) on useita lähtöjä tarjolla ja laivaan pääsee suoraan Kauppatorilta, aivan Etelä-Esplanadin päästä, keltaisten Sightseeing-lippujen luota. Risteily kestää 1,5 tuntia. Laivoilla on kahvila/baari, josta voi ostaa niin jäätelöt, pullakahvit kuin kuohujuomatkin risteilyn aikana. Kahvion antimista voi halutessaan nauttia suurella aurinkokannella. Jos merituuli käy liian koleaksi, voi kääriytyä vilttiin tai siirtyä sisätiloihin. Laivakahvilasta näkee hyvin ulos – isot ikkunat tuovat valon sisään ja merimaisema levittäytyy koko laivan mitalta kahviossa istuskelevan eteen.

Nyt jos koskaan, on aika lähteä lähilomalle saaristoon!
Autoliiton jäsenet saavat 15 % alennusta aikuisten ja lasten normaalihinnoista.

Saadaksesi jäsenedun käyttöösi tarvitset Autoliiton jäsenten oman alennustunnuksen, jonka saat sivun alalaidasta kirjautumalla sisään omilla tunnuksillasi.

Lisätietoja Autoliiton jäsenille

Kirjaudu sisään Liity jäseneksi