Audi e-tron | Autoliitto

Olet täällä

Audi e-tron

TEST 2019
Aikuisten turvallisuus
91
Lasten turvallisuus
85
Jalankulkijoiden turvallisuus
71
Turvallisuus-järjestelmät
76

Audi e-tron sai tulokseksi 5 tähteä

Audi e-tronin turvavarustelu

Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: kaikilla paikoilla
Sivuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja, lisävarusteena takaistuimet
Lantioturvatyyny: kuljettaja, etumatkustaja, lisävarusteena takaistuimet
Polviturvatyyny: ei saatavilla
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kaikilla paikoilla
Turvaistuinten Isofix-kiinnikkeet: takaistuimen reunapaikat, lisävarusteena etumatkustaja

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät muotonsa etutörmäyksessä. Testit osoittivat hyvää suojaa sekä kuljettajan että matkustajan polville ja reisille. Audi osoitti, että erikokoiset ja eri asennoissa istuvat henkilöt saivat samantasoisen suojan. Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä kaikkien kriittisten vartalon osien suojaus oli hyvä sekä kuljettajalle että takamatkustajalle.

Sivutörmäystestissä kaikkien kriittisten vartalon osien suojaus oli hyvä ja palkittiin täysin pistein. Voimakkaammassa pylvästestissä rintakehän suojaus oli heikko,muuten suojaus oli hyvää.

Peräänajotestissä etuistuimien ja pääntukien suoja piiskaniskuvammoilta oli hyvä. Takaistuinten geometrinen arviointi osoitti myös hyvää suojausta piiskaniskuvammoilta. Vakiovarusteinen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä toimi hyvin taajamanopeuksissa, joissa monet piiskaniskuvammat syntyvät.

Lapsimatkustajien suoja

Etutörmäystestissä tulokset osoittivat hyvää tai riittävää suojausta sekä 6-vuotiasta että 10-vuotiasta simuloivalle nukelle. Sivutörmäystestissä kaikkien kriittisen vartalon osien suojaus oli hyvä ja ansaitsi täydet pisteet.

Etuistuimen turvatyyny on kytkettävissä pois päältä, jolloin tällä paikalla voidaan käyttää selkä menosuuntaan asennettavaa turvaistuinta. Kuljettaja saa selvän tiedon järjestelmän tilasta, ja järjestelmä sai pisteet. Kaikki autoon tarkoitetut turvaistuimet saa asennettua kunnolla paikoilleen.

Muiden tienkäyttäjien suoja

Konepellin tarjoama suoja jalankulkijan päälle oli hyvä tai riittävä lähes koko konepellillä. Tulos oli huono vain tuulilasin alareunassa ja sivun jäykissä pylväissä. Puskuri tarjosi hyvän suojan jalankulkijan jaloille. Lantion suoja oli vaihteleva, osa alueista suojasi hyvin, osa huonosti.

Automaatinen hätäjarrutusjärjestelmä havaitsee jalankulkijat, pyöräilijät ja muut ajoneuvot. Testeissä järjestelmä toimi hvyin jalankulkijoiden ja pyöräilijoiden kanssa.

Turvavarusteet­­­

Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä toimi hyvin maantienopeuksilla. Vakiovarusteinen nopeusavustin sisältää kuljettajan asettaman nopeusrajoittimen. Lisävarusteena on saatavilla nopeusrajoituksista tiedottava järjestelmä, joka tunnistaa paikalliset nopeusrajoitukset ja tiedottaa niistä kuljettajaa. Kaista-avustin auttaa pitämään auton ajoradalla ja voi myös auttaa estäämään vakavampia tilanteita. Etu- ja takapenkeillä on turvavyömuistuttimet.

Jaa muillekin