BMW 5-sarja
aikuismatkustajien suoja 34,8 pistettä (91%)
lapsimatkustajien suoja 42,0 pistettä (85%)
jalankulkijan suoja 34,1 pistettä (81%)
turvavarusteet 7,1 pistettä (59%)
BMW 5-sarja sai tulokseksi 5 tähteä
BMW 5-sarjan turvavarustelu
Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: kaikilla paikoilla
Sivuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Lantioturvatyyny: kaikilla paikoilla
Polviturvatyyny: kuljettaja
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kaikilla paikoilla
Turvaistuinten Isofix-kiinnikkeet: takaistuimen reunapaikoilla
Aikuismatkustajien suoja
Matkustamon rakenteet säilyttivät hyvin muotonsa etutörmäyksessä. Kuljettajan ja etumatkustajan polvet ja reidet saivat hyvän suojan. Testin perusteella erikokoiset ja eri asennoissa istuvat henkilöt saivat samantasoisen suojan.
Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä kuljettajan puoleinen polviturvatyyny ei lauennut oikein, mikä johti pistevähennykseen. BMW ei ollut havainnut vastaavaa virhetoimintaa omissa testeissään. Kuljettajan niskan ja takamatkustajan rintakehän suoja oli vähäistä.
Sivutörmäystestissä BMW suojasi hyvin kaikkia elintärkeitä vartalonosia ja sai täydet pisteet. Sivutörmäystestiä voimakkaammassa pylvästestissä kaikki muut vartalonosat saivat hyvän suojan paitsi rintakehä, jonka saama suoja oli riittävä.
Peräänajoa simuloivassa testissä etuistuimet ja pääntuet sekä takaistuimet suojasivat piiskaniskuvammoilta hyvin. Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä tarjoaa piiskaniskuvammaa vastaan lisäsuojaa. Järjestelmä toimi hyvin taajamanopeuksilla ja sai täydet pisteet.
Lapsimatkustajien suoja
Etutörmäyksessä 10-vuotiasta simuloiva testinukke sai hyvän tai riittävän suojan kaikkiin vartalonosiin. Kuusivuotiasta simuloivan testinuken rintakehän suoja oli vähäistä, mutta muiden vartalonosien suoja oli joko hyvä tai riittävä.
Etumatkustajan turvatyynyn voi kytkeä pois käytöstä, jolloin tällä paikalla voidaan käyttää selkä menosuuntaan asennettavaa turvaistuinta. Kuljettaja saa selvän tiedon turvatyynyn tilasta, ja järjestelmä sai tästä pisteet. Kaikki turvaistuimet, jotka autoon on tarkoitettu, sai asennettua kunnolla paikoilleen.
Jalankulkijan suoja
BMW:n 5-sarjassa on aktiivinen konepelti, joka nousee järjestelmän tunnistaessa törmäyksen jalankulkijaan ja tekee siten tilaa konepellin ja moottorin kovien osien väliin. Järjestelmä toimi hyvin eri nopeuksilla ja erikokoisiin jalankulkijoihin osuessa. Konepelti suojasi jalankulkijaa kaikissa kohdissa joko hyvin tai riittävästi.
Puskurin suoja jalankulkijan jaloille oli hyvä ja sai täydet pisteet, mutta lantion suoja oli heikkoa.
Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä havaitsee niin jalankulkijat kuin toiset ajoneuvot. Järjestelmä esti tai lievensi törmäykset useimmilla testinopeuksilla.
Turvavarusteet
Vakiovarusteena oleva automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä onnistui estämään törmäykset lähes kaikissa tapauksissa maantienopeuksilla tehdyissä testeissä. Säädettävällä nopeusavustajalla voidaan rajoittaa ajoneuvon huippunopeutta.
Kokonaisarvio:
Auton tiedot
-
Testausvuosi:
2017 -
Auton valmistaja:
BMW -
Malli:
5-sarja -
Autoluokat:
Isot autot
Arvio:
-
Aikuisten turvallisuus:
0%91% -
Lasten turvallisuus:
0%85% -
Jalankulkijoiden turvallisuus:
0%81% -
Turvallisuusjärjestelmät:
0%59%