Honda Civic UUDELLEENTESTAUS
aikuismatkustajien suoja 35,0 pistettä (92%)
lapsimatkustajien suoja 36,9 pistettä (75%)
jalankulkijan suoja 31,7 pistettä (75%)
turvavarusteet 10,7 pistettä (88%)
Honda Civic sai tulokseksi 5 tähteä
Honda Civicin turvavarustelu
Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: kaikilla paikoilla
Sivuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Lantioturvatyyny: ei saatavilla
Polviturvatyyny: ei saatavilla
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kaikilla paikoilla
Turvaistuinten Isofix-kiinnikkeet: takaistuimen reunapaikoilla
Kommentti
Honda Civic testattiin aiemmin heinäkuussa 2017. Tuolloin tehdyissä sivutörmäystesteissä havaittiin 10-vuotiasta lasta simuloivan testinuken pään osuvan verhoturvatyynyn läpi pilariin. Honda on tehnyt muutoksia verhoturvatyynyyn ehkäistäkseen ongelmaa, ja jatkaa edelleen verhoturvatyynyn kehitystä.
Aikuismatkustajien suoja
Matkustamon rakenteet säilyttivät hyvin muotonsa etutörmäyksessä. Kuljettajan ja etumatkustajan polvet ja reidet saivat hyvän suojan. Testin perusteella erikokoiset ja eri asennoissa istuvat henkilöt saivat samantasoisen suojan.
Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä kuljettajan kaikki vartalonosat saivat hyvän tai riittävän suojan. Takamatkustajan rintakehän suoja oli heikko.
Sivutörmäystestissä ja sivutörmäystestiä voimakkaammassa pylvästestissä Civic suojasi hyvin kaikkia elintärkeitä vartalonosia ja sai täydet pisteet.
Peräänajotestissä etuistuimet ja pääntuet suojasivat piiskaniskuvammoilta hyvin. Takaistuinten suoja piiskaniskuvammoilta oli heikkoa. Vakiovarusteinen hätäjarrutusjärjestelmä tarjoaa piiskaniskuvammaa vastaan lisäsuojaa. Järjestelmä toimi hyvin taajamanopeuksilla ja esti kaikki törmäykset.
Lapsimatkustajien suoja
Etutörmäyksessä 10-vuotiasta simuloivan testinuken rintakehän suoja oli heikko. 10-vuotiasta ja kuusivuotiasta simuloivien nukkejen niskan suoja oli vähäistä.
Sivutörmäystestissä 10-vuotiasta simuloivan nuken pää sai paremman suojan kuin edellisissä testeissä, mutta suoja oli silti heikko. Etumatkustajan turvatyynyn voi kytkeä pois käytöstä, jolloin tällä paikalla voidaan käyttää selkä menosuuntaan asennettavaa turvaistuinta. Kuljettaja saa selvän tiedon turvatyynyn tilasta, ja järjestelmä sai tästä pisteet. Honda on muokannut etumatkustajan turvavyön soljen sijaintia edellisen testin jälkeen. Muutoksen jälkeen kaikki turvaistuimet, jotka autoon on tarkoitettu, sai asennettua kunnolla paikoilleen.
Jalankulkijan suoja
Konepelti suojasi jalankulkijaa valtaosin hyvin tai riittävästi. Suoja oli heikkoa tai huonoa tuulilasin juuressa ja A-pilareiden alueella.
Puskurin suoja jalankulkijan jaloille oli hyvä kaikissa testatuissa kohdissa ja sai täydet pisteet. Jalankulkijan lantion suoja oli myös hyvä.
Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä havaitsee niin jalankulkijat kuin toiset ajoneuvot. Järjestelmä onnistui estämään tai ehkäisemään törmäykset kaikissa testeissä eri nopeuksilla.
Turvavarusteet
Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä toimi hyvin maantienopeuksilla tehdyissä testeissä ja onnistui estämään tai ehkäisemään törmäykset kaikissa testeissä eri nopeuksilla. Vakiovarusteinen nopeusavustin tunnistaa kulloinkin voimassa olevan nopeusrajoituksen ja ilmoittaa sen kuljettajalle, joka voi asettaa nopeudenrajoittimen tähän nopeuteen. Aktiivinen kaistavahti varoittaa kuljettajaa, mikäli auto on ajautumassa pois ajokaistalta ja ohjaa auton takaisin kaistaviivojen väliin.
Kokonaisarvio:
Auton tiedot
-
Testausvuosi:
2017 -
Auton valmistaja:
Honda -
Malli:
Civic -
Autoluokat:
Pienet perheautot
Arvio:
-
Aikuisten turvallisuus:
0%92% -
Lasten turvallisuus:
0%75% -
Jalankulkijoiden turvallisuus:
0%75% -
Turvallisuusjärjestelmät:
0%88%