Land Rover Defender | Autoliitto

Olet täällä

Land Rover Defender

TEST 2020
Aikuisten turvallisuus
85
Lasten turvallisuus
85
Jalankulkijoiden turvallisuus
71
Turvallisuus-järjestelmät
79

aikuismatkustajien suoja 32,5 pistettä (85%)
lapsimatkustajien suoja 41,7 pistettä (85%)
jalankulkijan suoja 38,4 pistettä (71%)
turvavarusteet 12,7 pistettä (79%)

Land Rover Defender sai tulokseksi 5 tähteä

Land Rover Defenderin turvavarustelu

Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: kaikilla paikoilla
Sivuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Lantioturvatyyny: ei saatavilla
Polviturvatyyny: ei saatavilla
Keskiturvatyyny: ei saatavilla
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kaikilla paikoilla
Turvaistuinten Isofix-kiinnikkeet: etumatkustaja, takaistuimen reunapaikat

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät muotonsa etutörmäyksessä. Kojelaudan jäykät rakenteet aiheuttivat nuken reisiin voimia, joiden takia tämän vartalonosan suojauksen pisteitä laskettiin.

Ajoneuvon suuri massa ja etuosan rakenne tekevät siitä vaarallisen törmäyksen toiselle osapuolelle ja etutörmäystestin tulosta alennettiin sen vuoksi.

Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä kuljettajan ja takamatkustajien kriittisten vartalonosien suoja oli hyvä tai riittävä, lukuun ottamatta takamatkustajan rintakehän suojaa, jonka suojaus arvioitiin vähäiseksi perustuen rintakehästä mitattuihin paineisiin.

Sivutörmäystestissä ja voimakkaammassa pylvästestissä kaikkien kriittisten vartalonosien suojaus oli hyvä, ja Defender sai tästä testin osasta täydet pisteet. Kuljettajasta kaukaisemman kyljen törmäyksessä nuken liikkuminen auton sisällä oli vähäistä ja suojaus arvioitiin riittäväksi. Defenderissä ei ole keskiturvatyynyjä, jotka suojaisivat sivutörmäyksessä matkustajia toisiltaan.

Peräänajotestissä etuistuimien ja pääntukien suoja piiskaniskuvammoilta oli hyvä. Takaistuinten geometrinen arviointi osoitti myös hyvää piiskaniskusuojaa. Defenderissä on vakiovarusteena monitörmäysjarrujärjestelmää, joka jarruttaa heti törmäyksen jälkeen ehkäisten toista törmäystä. Autossa on myös edistyksellinen e-Call-järjestelmä, joka onnettomuuden sattuessa lähettää automaattisesti viestin hätäpalveluihin välittäen auton sijainnin.

Lapsimatkustajien suoja

Etu- ja sivutörmäystestissä sekä 6- että 10-vuotiaan nuken suojaus oli hyvä kaikille kriittisille vartalon osille ja Defender sai täydet pisteet tästä testin osiosta.

Etuistuimen turvatyyny on kytkettävissä pois päältä, jolloin tällä paikalla voidaan käyttää selkä menosuuntaan asennettavaa turvaistuinta. Kuljettaja saa selvän tiedon järjestelmän tilasta, ja järjestelmä saa tästä pisteet. Britax Römer -turvaistuin (käyttäen turvavyökiinnitystä) ei läpäissyt selkämenosuuntaan asennettuna valinnaisen kolmannen rivin turvavyön pituustestiä. Kasvot menosuuntaan asennettuna, kuten Land Rover suosittaa, turvaistuin oli asennettavissa kunnolla. Land Rover ei suosittele lasten turvaistuimia käytettäväksi valinnaisella etupenkin taittoistuimella.

Muiden tienkäyttäjien suoja

Konepellin antama suoja jalankulkijan päälle oli pääosin hyvä tai riittävä. Puskuri tarjosi hyvän suojan jalankulkijan jaloille. Sen sijaan puskurin reunan suojaus jalankulkijan lantiolle oli huono lähes kaikissa kohdissa auton leveydeltä.

Automaatinen hätäjarrutusjärjestelmä havaitsee jalankulkijat ja pyöräilijät sekä muut ajoneuvot. Testeissä järjestelmä toimi riittävästi ja onnistui välttämään tai lieventämään törmäyksiä useimmissa tapauksissa. Leonin hätäjarrutusjärjestelmä ei tunnista jalankulkijoita auton takana, joten peruutustestiä ei toteutettu.

Turvavarusteet

Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä on vakiovaruste ja toimi hyvin havaiten ja reagoiden muihin ajoneuvoihin välttäen tai lieventäen törmäyksiä useimmissa tapauksissa. Etu- ja takapenkkien turvavyömuistuttimien lisäksi Defenderissä on muistuttimet valinnaisella kolmannella rivillä. Autossa on myös kuljettajaa ohjauksen perusteella tarkkaileva järjestelmä, joka seuraa kuljettajan tarkkaavaisuutta, keskittymistä ja väsymystilaa. Järjestelmä varoittaa kuljettajaa, jos ajamisessa on huomautettavaa. Kaista-avustin auttaa pitämään auton ajoradalla sekä toimii myös vaikeammissa hätätilanteissa. Nopeusavustin käyttää kameraa ja karttaa oikean nopeusrajoituksen tunnistamiseen. Kuljettaja voi antaa järjestelmälle luvan säätää nopeudenrajoitin asianmukaisesti.

Jaa muillekin