Mercedes-Benz B-sarja | Autoliitto

Olet täällä

Mercedes-Benz B-sarja

TEST 2019
Aikuisten turvallisuus
96
Lasten turvallisuus
90
Jalankulkijoiden turvallisuus
78
Turvallisuus-järjestelmät
75

aikuismatkustajien suoja 36,6 pistettä (96%)
lapsimatkustajien suoja 44,5 pistettä (90%)
jalankulkijan suoja 37,7 pistettä (78%)
turvavarusteet 9,8 pistettä (75%)

Mercedes-Benz B-sarja sai tulokseksi 5 tähteä

 

Mercedes-Benz B-sarjan:n turvavarustelu

Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: kaikilla paikoilla
Sivuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja, saatavilla lisävarusteena takaistuimille (ei mukana testissä)
Lantioturvatyyny: kuljettaja, etumatkustaja
Polviturvatyyny: kuljettaja
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kaikilla paikoilla
Turvaistuinten Isofix-kiinnikkeet: takaistuimen reunapaikat

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät muotonsa etutörmäyksessä. Nukeista saadut mittausarvot osoittivat hyvää suojausta kuljettajan ja matkustajan polville sekä reisille. Mercedes-Benz osoitti, että suojaus on samantasoinen erikokoisille ja eri asennoissa matkustaville matkustajille. Etumatkustajan suojaus oli hyvä kaikille kriittisille vartalonosille.

Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä kuljettajan kaikkien kriittisten vartalon osien suojaus oli hyvä tai riittävä. Takamatkustajan osalta nuken rintakehän painemittaukset osoittivat vähäistä suojausta, mutta muiden kriittisten vartalonosien suojaus oli hyvä tai riittävä.

Sivutörmäystestissä kaikkien kriittisten vartalon osien suojaus oli hyvä ja B-sarja sai täydet pisteet tästä testin osasta. Voimakkaammassa pylvästestissä paineen lukemat nuken rintakehästä osoittivat riittävää suojausta muiden kriittisten vartalonosien suojauksen ollessa hyvä.

Peräänajotestissä etuistuimien ja pääntukien suoja piiskaniskuvammoilta oli hyvä. Takaistuinten geometrinen arviointi osoitti myös hyvää piiskaniskusuojaa. Vakiovarusteinen hätäjarrutusjärjestelmä toimi hyvin kaupunkiajoon tyypillisillä hiljaisemmilla nopeuksilla, joissa piiskaniskuvammat tavallisimmin syntyvät.

Lapsimatkustajien suoja

Etutörmäystestissä sekä 6- että 10-vuotiaan nuken kriittisten vartalonosien suojaus oli hyvä tai riittävä. Sivutörmäystestissä suojaus molemmille nukeille oli hyvä ja B-sarja sai tästä testin osiosta täydet pisteet.

Etuistuimen turvatyyny kytkeytyy automaattisesti pois päältä, jolloin tällä paikalla voidaan käyttää selkä menosuuntaan asennettavaa turvaistuinta. Testit osoittivat, että järjestelmä toimii vakaasti ja järjestelmä sai pisteet. Kaikki turvaistuimet, jotka B-sarjaan sopivat sai asennettua asiallisesti.

Muiden tienkäyttäjien suoja

Konepellin antama suoja jalankulkijan päälle oli pääosin hyvä tai riittävä, vain tuulilasin jäykkien rakenteiden osalta suojaus oli huono. Puskurin suoja jalankulkijan jaloille oli hyvä ja lantion suojaus oli myös pääosin hyvä.

Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä tunnistaa jalankulkijat ja pyöräilijät muiden ajoneuvojen lisäksi. Järjestelmä tunnisti jalankulkijat hyvin ja pyöräilijöiden osalta B-sarja sai täydet pisteet.

Turvavarusteet

B-sarjassa on turvavyömuistuttimet etu- ja takaistuimilla. Maantienopeuksilla tehdyissä testeissä vakiovarusteinen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä toimi hyvin. Nopeusrajoitin tunnistaa paikallisen rajoituksen kameroiden avulla ja välittää tiedon kuljettajalle, jonka on helppo asettaa nopeusrajoitin sopivaan nopeuteen. Kaista-avustin auttaa auton pitämisessä ajoradalla ja auttaa myös joissain kriittisemmissä tilanteissa.

Jaa muillekin