Peugeot 508 | Autoliitto

Olet täällä

Peugeot 508

TEST 2018
Aikuisten turvallisuus
96
Lasten turvallisuus
86
Jalankulkijoiden turvallisuus
71
Turvallisuus-järjestelmät
79

Peugeot 508 sai tulokseksi 5 tähteä

Peugeot 508:n turvavarustelu

Etuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Päätä suojaava turvaverho: kaikilla paikoilla
Sivuturvatyynyt: kuljettaja, etumatkustaja
Lantioturvatyyny: ei saatavilla
Polviturvatyyny: ei saatavilla
Turvavöiden esikiristimet: kaikilla paikoilla
Turvavöiden voimanrajoittimet: kaikilla paikoilla
Turvavyömuistuttimet: kaikilla paikoilla
Turvaistuinten Isofix-kiinnikkeet: takaistuimen reunapaikat, lisävarusteena etumatkustajan paikka

Aikuismatkustajien suoja

Matkustamon rakenteet säilyttivät muotonsa etutörmäyksessä. Testit osoittivat hyvää suojaa sekä kuljettajan että matkustajan polville ja reisille. Peugeot osoitti, että erikokoiset ja eri asennoissa istuvat henkilöt saivat samantasoisen suojan.

Koko keulan leveydeltä osuvassa etutörmäystestissä kuljettajan rintakehän suoja oli vähäinen ja matkustajan riittävä. Muiden kriittisten vartalon osien suojaus oli hyvä.

Sivutörmäystestissä ja voimakkaammassa pylvästestissä kriittisten vartalon osien suojaus oli hyvä ja palkittiin täysillä pisteillä.  

Peräänajotestissä etuistuimien ja pääntukien suoja piiskaniskuvammoilta oli hyvä. Takaistuinten geometrinen arviointi osoitti myös hyvää suojausta piiskaniskuvammoilta. Vakiovarusteinen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä toimi hyvin taajamanopeuksissa, joissa monet piiskaniskuvammat syntyvät.

Lapsimatkustajien suoja

Etu- ja sivutörmäystestissa sekä 6- että 10-vuotiasta simuloivien nukkejen kriittisten vartalon osien suojaus oli hyvä tai riittävä. Etuistuimen turvatyyny on kytkettävissä pois päältä, jolloin tällä paikalla voidaan käyttää selkä menosuuntaan asennettavaa turvaistuinta. Kuljettaja saa selvän tiedon järjestelmän tilasta, ja järjestelmä sai pisteet. Kaikki autoon tarkoitetut turvaistuimet saa asennettua kunnolla paikoilleen.

Muiden tienkäyttäjien suoja

Peugeot 508:ssa on aktiivinen konepelti, joka nousee järjestelmän tunnistaessa törmäyksen jalankulkijaan ja tekee siten tilaa konepellin ja moottorin kovien osien väliin. Peugeot osoitti, että järjestelmä toimii eri nopeuksissa ja erikokoisiin jalankulkijoihin osuessa. Konepellin antama suoja jalankulkijan päälle oli hyvä suurimmassa osassa konepeltiä, suojaus oli huono tuulilasin alareunassa ja kovissa pylväissä. Puskuri tarjosi hyvän suojan jalankulkijan jaloille. Lantion suojaus vaihteli.

Automaatinen hätäjarrutusjärjestelmä havaitsee jalankulkijat ja pyöräilijät. Useimmissa kokeissa järjestelmä toimi riittävän hyvin.

Turvavarusteet­­­

Peugeot 508:ssa on turvavyömuistutin kaikilla paikoilla. Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä toimi riittävän hyvin maantienopeuksilla tehdyissä testeissä. Vakiovarusteinen kaista-avustin auttaa pitämään auton ajoradalla sekä voi toimia myös vaikeammissa hätätilanteissa. Kameroihin pohjautuva nopeusavustin tunnistaa ja näyttää paikallisen nopeusrajoituksen antaen kuljettajalle mahdollisuuden asettaa rajoitin asianmukaisesti.

Jaa muillekin