Autoliiton tiepalvelu - hinausauto auttaa tien päällä

Seat Leon 2005

etutörmäys 12 (73%)
sivutörmäys 18 (100%)
turvavöiden muistutusjärjestelmä 2
kaikkiaan 32 pistettä
jalankulkijatörmäys 24 (67%)
lasten suoja 42 (85%)

Seat Leon sai neljä tähteä viidestä aikuismatkustajien kolariturvallisuudessa. Lapsiturvallisuudesta autolle annettiin neljä tähteä viidestä, ja jalankulkijaturvallisuuteen liittyviä tähtiä auto sai kolme neljästä.

Leon oli varustettu muun muassa kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyillä, sivutörmäystyynyllä ja päätä suojaavalla turvaverholla. Edessä istuvien turvavöissä oli esikiristimet sekä turvavyömuistuttimet, ja voimanrajoittimet löytyivät kaikista muista turvavöistä paitsi takapenkin keskipaikalta. Takaistuimen reunapaikoilla oli Isofix-kiinnikkeet lastenistuinta varten. Lisäksi Leonissa oli ABS-jarrut ja luistonestojärjestelmä.

Sivutörmäystestissä Leonille annettiin täydet pisteet aikuismatkustajien kolariturvallisuuden osalta, mutta parannettavaa löytyi aikuismatkustajien turvallisuudesta etutörmäystestissä. Kuljettajan reidet ja vasen sääri joutuivat etutörmäystilanteessa kohtuullisen kovalle rasitukselle.

Katso lisätiedot ja videoleikkee euroncap.com sivuilta

Auton tiedot

• Testausvuosi: