Tapahtumat ja juhlat

Kuvia tapahtumista sekä kilpailuista

Autoliiton Helsingin seudun osastolla on oma kuvapankki, sinne lisätään kuvia aina kun on tapahtumia tai kilpailuja.

Kuvia täällä.

Autoliiton tapahtumat ja juhlat 2023

• 2023 Autoliiton Sport-liittopäivät vietettiin 21-23.4. perinteikkäässä hotelli Laajavuoressa Jyväskylässä. Osastosta paikalla oli 31 henkilöä. Perjantai-iltana pidettiin AL:n hallituksen ja Sport-toimikunnan kokoukset.

Lauantaiaamuna ajettiin perinteinen Tähtiajo, jossa osasto menestyi jälleen hyvin, voittoon ajoi pari Erkki ja Eija Pulkkinen. Kuten tapoihimme kuuluu voitimme joukkuekilpailun varsin ylivoimaisesti. Illalla Pulkkiset kävivät pokkamassa kiertopalkinnon varsin oikeutetusti.

Ennen iltajuhlaa osasto järjesti oman ansiomerkkien jakotilaisuuden, jossa lähinnä autourheilun parissa ansioituneille Rauli Koivuselle ja Seppo Rihtamolle jaettiin Autoliiton hopeiset ansiomerkit sekä pronssiset ansiomerkit Mikko Harkolalle ja Auli Varjosalmelle. Osaston anomuksesta AL oli myös myöntänyt pronssiset ansiomerkit muutamalle vaimolle, joiden aviomiehet ovat hoitaneet vuosikausia valtakunnallisia Autoliiton tehtäviä joutuen olemaan paljon pois kotoaan. Toki nämä merkin saajat ovat itsekin olleet aktiivisia osaston liittokokous-edustajia vuosien mittaan.

Autoliiton iltajuhlassa Martti Merilinna kutsuttiin liiton kunniapuheenjohtajaksi. Opetusministeriön myöntämä Suomen Liikuntakulttuurin ja Urheilun hopeinen ansiomitali kullatuin ristein luovutettiin Jaakko Riikoselle hänen pitkästä urastaan autourheilun hyväksi. Vuoden ratatuomaripalkinto ”Kallen Malja” vuodelta 2022 oli myönnetty Raimo Ruohoselle, joka oli kovin ilahtunut kutsusta ja kunniasta. Valitettavasti hän ehti menehtyä maaliskuussa ennen Liittopäiviä. Palkinnon kävi noutamassa Raimon tytär Mira ja tyttären poika Miko. Hiljaisen hetken jälkeen aikaisempien vuosien ”Vuoden ratatuomarit”, joita oli Miran lisäksi paikalla viisi, muodostivat Miralle ja Mikolle kunniakujan pois lavalta.

Osaston pitkäaikainen hallituksen jäsen, autourheilutoimikunnan puheenjohtaja ja liittovaltuuston jäsen Jaakko Riikonen täytti 70 vuotta 1.6.-23. Tätä juhlistettiin osaston hallituksen kokouksessa Hiidenhuipulla 30.5. Hallituksen puheenjohtaja Hannu Hänninen luovutti hallituksen lahjan varapuheenjohtaja Lehiston seuratessa hymyssä suin.

AL-Helsinki EcoRun 2023 palkittuja kuvassa