Ecorun harjoituslenkit Päijät-Hämeessä | Autoliitto

23.10.2020

Ecorun harjoituslenkit:

-Asikkala, Hollola, Nastola ja Orimattila

Korona supisti toiminnat lähes minimiin Ecorun kilpailuissa 2020. Kevään kilpailut siirrettiin vuodella eteenpäin ja niinpä Hämeen Härkätie Ecorun ajetaan 17.4.2021 Hämeenlinna-Forssa-Hämeenlinna.

Ihan kaikkia kilpailuja ei peruttu, vaan lokakuussa 3.10. ajettiin EV-Challenge kilpailu sähköautoille Nummelassa. Kilpailu oli tosin harjoitusmielessä, mutta niin kuljettajat kuin kartturitkin olivat tosissaan kisassa mukana. Mukaan osallistui peräti 48 sähköautoa! Lue kokemukset kilpailusta Jennin blogista https://www.autotie.fi/tien-sivusta/poloinen/taloudellisuusajoa-teslalla---ev-challenge-3-10-2020 sekä eAutolijan blogista https://eautoilija.com/volkswagen-id-3-tayssahkosta-sydamenvaltaaja/ ja kokemuksista ID.3 ratissa.

Mutta odotellessa olojen vakiintumista, voi harjoitella näihin Ecorun kilpailuihin. Toki näitä muutenkin ajella. Autoliiton Nastolan osasto on tehnyt neljä reittiä Päijät-Hämeeseen harjoituslenkeiksi. Reittejä on Nastola-Ahtiala-Nastola, Lahti-Asikkala-Lahti, Orimattila-Myrskylä-Orimattila sekä Hollolan sisäinen lenkki. Harjoituslenkit löytää Autoliiton sivuilta linkistä https://www.autoliitto.fi/tutustu-toimintaamme/al-sport/ecorun/materiaali-downloads Lisäksi löytyvät harjoituslenkit Jyväskylään, Kuopioon, Nummelaan ja Vantaalle.