Liittokokous 2022 | Autoliitto
13.05.2022 - 15.05.2022

AUTOLIITON LIITTOKOKOUS 2022 KUOPIOSSA

Autoliiton liittokokous pidettiin 13.-15.5.2022  Kuopion Scandic hotellissa. Pohjois-Savon osaston isännöimässä tapahtumassa paikalla oli n 200 autoliittolaista aktiivia eri puolilta Suomea.  Pitkästä aikaa oli mahdollisuus tavata toisiaan, vaihtaa kuulumisia sekä saada paikan päällä ajankohtaista tietoa  liiton hankkeista, edunvalvonnasta ja muusta toiminnasta. Liittovaltuusto ja Autoliiton hallitukset sekä vaalivaliokunta pitivät myös kokouksensa. Kokousten lisäksi oli myös Pohjois-Savon osaston järjestämää vapaamuotoisempaa ohjelmaa, niin perjantaina kuin iltajuhlan yhteydessä lauantainakin. Päivät aloitettiin perinteisellä Tähtiajolla, jossa autokunnat ajelivat Kuopion aluetta kierrellen ja erinäisiä tehtäviä suorittaen.
Varsinaisessa kokouksessa käsiteltiin muun muassa liiton sääntöjen 10 §:n määräämät asiat, hyväksyttiin toisen kerran liiton sääntöjen 11 ja 12 §:n muutos sekä valittiin Autoliiton hallituksen puheenjohtaja, liittovaltuusto ja vaalivaliokunnan jäsenet.
Autoliiton liittokokous valitsi yksimielisesti Timo Luoma-ahon puheenjohtajaksi uudelle kaksivuotiskaudelle. Onnea valituille ja menestystä luottamustoimiin!

Autoliitto Pohjois-Savon osasto teki suuren työn tapahtuman järjestelyissä ja isännöi liittokokousviikonloppua savolaisella lupsakkuudella!

Liittokokouksessa Autoliiton puheenjohtajana jatkamaan valittu Timo Luoma-aho piti liittokokousviikonlopun avauspuheenvuoron.

Pohjois-Savon osaston puheenjohtaja Jyrki Knuutinen toivotti liittokokousosallistujat tervetulleiksi.

Autoliiton kaupallinen johtaja Niila Rajala kertoi Autoliiton ajankohtaisista hankkeista.

Autoliiton koulutuspäällikkö Jukka Tolvanen tiedotti liiton ajankohtaisista edunvalvonta-asioista.

Autoliiton Viestintä-markkinointi-julkaisut -yksikön johtaja ja Moottorin päätoimittaja, Eila Parviaisen, aiheena oli: "Askelia tulevaisuuteen viestinnän ja markkinoinnin murroksessa".

Autoliiton koulutuspäällikkö, Teppo Vesalainen, esitelmöi Ajokoulusta sekä Ikäautoilijakoulutuksista.

Kuopion kaupungin tervehdyksen iltajuhlaan toi kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, kansanedustaja Tuula Väätäinen.

Kansanedustaja Marko Kilpi piti varsinaisen liittokokouksen juhlapuheen.

Liittokokouksessa jaettiin myös huomionosoituksia: Autoliiton ansiomitali soljella: Reijo Häkkinen, Helsingin seudun osasto (vas)  Eero Kiiskinen, Joensuun osasto (kesk) sekä Martti Merilinna (oik),  Helsingin seudun osasto.
Martti Merilinnalle, Autoliiton entiselle pitkäaikaiselle puheenjohtajalle, ojennettiin myös 6.12.2021 myönnetty Suomen Valkoisen Ruusun ritarimerkki osoituksena merkittävästä panoksesta Autoliiton toiminnassa.

Tähtiajon 2022 hyväntuuliset voittajat: Martti Ronikonmäki (vas) sekä Erkki Savolainen, molemmat Jyväskylän osastosta.

Kuvat: Juha Lamberg