Autoliiton koulutuspäällikölle Moottoriliikenteen ansiomitali

7.5.2021, klo 13.44

Liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka myönsi tänään ansiomitaleja.

Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen on saanut tänään perjantaina 7.5.2021 Moottoriliikenteen ansiomitalin tieliikenteen toiminnan ansiokkaasta edistämisestä. Moottoriliikenteen ansiomitali voidaan myöntää ansiokkaasta ja pitkäaikaisesta toiminnasta valtakunnallisen moottoriliikenteen ja sen kehittämisen hyväksi. Ansiomitalin voi saada myös henkilö, joka pitkäaikaisella ja tuloksekkaalla työllään on edistänyt tieliikenteen kehittämistä.

Teppo Vesalainen on työskennellyt Autoliiton koulutuspäällikkönä vuodesta 2013 lähtien. Tätä ennen hän toimi muun muassa Suomen Autokoululiiton koulutussuunnittelijana sekä liikenneopettajana. Autoliitossa toimiessaan Vesalainen on kehittänyt opetuslupaopetuksen tueksi suunnatun Autoliiton Ajokoulu -verkko-oppimisympäristön, joka tarjoaa nykyään materiaaleja myös pidempään ajaneiden taitojen kehittämiseksi. Liikenneturvallisuustyö ja ajokoulutus ovat lähellä Vesalaisen sydäntä. Vesalainen vastaa myös Autoliiton yleisestä tiepalvelusta ja siihen kuuluvien vapaaehtoisten tiepalvelumiesten toiminnasta.

Liikenne- ja viestintäministeri myöntää mitalin Moottoriliikenteen Keskusjärjestö ry:n hallituksen asettaman mitalitoimikunnan esityksestä. Mitaleja on myönnetty vuodesta 1993 lähtien uudet mitalistit mukaan luettuna kaiken kaikkiaan 221 kappaletta. Ansiomitali virallistettiin vuonna 2007.

Vuonna 2021 ansiomitalin saivat

toimitusjohtaja Pekka Aaltonen