Osallistu Autoliiton rata-ajopäivään | Autoliitto

Osallistu Autoliiton rata-ajopäivään

Moottoripyörä Alastarossa
10.06.2019

Tule ajamaan kovaa laillisesti turvallisessa rataympäristössä. Voit osallistua joko omalla autolla tai moottoripyörällä.

Autoliitto järjestää heinäkuussa jo perinteeksi muodostuneen rata-ajopäivän jäsenilleen. Rata-ajopäiväin tarkoituksena on mahdollistaa omien ajotaitojen testaaminen oikealla moottoriradalla turva-alueineen. Radalla saa ja kuuluukin ajaa kovaa, mikä ei normaalissa liikenteessä ole sallittua.

Rata-ajopäivä soveltuu niin kokeneille kuljettajille kuin vasta-alkajille. Vaikka et olisi koskaan radalla ajanut ja vaikka ajokokemuksesi olisi muutenkin vähäistä, voit hyvin osallistua päivään. Ennen päivää kerrataan radalla ajamisen perusperiaatteet, minkä jälkeen osallistujat jaetaan taito- ja nopeustason mukaisiin ryhmiin. Sen jälkeen jokainen pääsee kokeilemaan kovaa ajamista omien kykyjen rajoissa.

Rata-ajopäivä pidetään Alastaron moottoriradalla maanantaina 22.7.2019. Rata on varattu moottoripyöräilijöille klo 10-15 ja autoilijoille klo 15-20, joten ajoaikaa on varmasti riittävästi. Sekä autoilla että moottoripyörillä kukin ryhmä ajaa 20 minuutin vetoja kerrallaan.

Rata-ajopäivää osallistutaan omilla ajoneuvoilla. Liikennevakuutus on ajoneuvoille pakollinen ja muun ajovarustuksen on oltava rata-ajoon soveltuva. Ajo tapahtuu omalla vastuulla.

Autoliiton rata-ajopäivän hinta on sekä motoristeille että autoilijoille vain 40 euroa. Jos haluat osallistua molempiin tapahtumiin, ota yhteyttä osoitteeseen autoliitto(at)autoliitto.fi. Päivä on tarkoitettu vain Autoliiton jäsenille.

Ilmoittaudu tästä

Motoristien rata-ajopäivään