Kummikuljettajatoiminta

Autoliitto tukee nuorten autourheilua muun muassa kummikuljettajatoiminnan kautta. AL-Sport-toimikunta valitsee vuosittain hakemusten perusteella yhden tai useamman kummikuljettajan. Kummikuljettajaksi voi hakeutua 18-28-vuotias Autoliiton Perus-, Plus- tai Premium-jäsen sekä Autoliiton nuorisojäsen, joka kilpailee Autoliiton AKK:n jäsenseurana olevan Autoliiton osaston nimissä.

Vuosien varrella Autoliiton kummikuljettajina ovat olleet muun muassa Emma Kimiläinen, Mika Häkkinen, Teemu Suninen ja Mikko Hirvonen.

Autoliitto tukee kummikuljettajaa taloudellisesti markkinointiviestinnällistä hyötyä vastaan. Kummikuljettajan tulee huolehtia omalta osaltaan Autoliiton AL-Sport yhteistyön näkyvyydestä omassa tiedottamisessaan ja toiminnassaan.

Kummikuljettajat vuodelle 2024 on valittu

Kummikuljettajiksi vuodelle 2024 valittiin kaksi vauhdikasta Autoliitto Härmän osaston kilpailijaa. Aikaiemminkin kummikuljettajana edustanut Santtu Suutarinen kilpailee jokkiksessa ja toinen valituista, Juuso Lammi, puolestaan ajaa rallisprintin SM-Sarjaa ja ottaa ensituntumaa myös ”nuottiralliin.

Lisätietoja:
Autoliiton järjestöpäällikkö Taina Kytäjä-Roimu; taina.kytaja-roimu(at)autoliitto.fi

Kuva ylhäällä: Matti Ilmari