Henri Hokkala | Autoliitto

(kuva ylhäällä: Hokkala Racing)

Henrin kausi 2019

Henri Hokkalasta AL-Sport vuoden autourheilija ja Autoliiton kummikuljettaja

Autoliitto Tikkakoskea edustava ralliautoilija Henri Hokkala kruunattiin AL-Sport vuoden 2018 autourheilijaksi Autoliiton 100v juhlassa, Laajavuoressa.  Samalla julkaistiin kummikuljettaja sopimus, joka kattaa vuoden 2019.

Rallin SM-sarja 2019

Nykyään palokkalainen Henri ajaa tälläkin kaudella Rallin SM sarjaa yhdessä kartanlukijansa Kimmo Pahkalan kanssa. Kauden komeasti Peurunka rallin ylivoimaisella voitolla aloittanut Henri ei startannut tänä vuonna kauden ensimmäiseen sarjaosakilpailuun, Arctic Lapland ralliin, vaan sarja alkoi vasta toisesta osakilpailusta Kouvolasta. Kouvolassa Hokkala oli varmalla ajolla SM3 luokan toiseksi nopein kilpailija, mutta jälkikatsastuksessa ilmenneet kyseenalaiset ongelmat auton akun kanssa johtivat hylkäykseen ja pistetili jäi avaamatta.
Joensuun SM ralli päätti talvikauden, jossa hyvässä vauhdissa koko talven ollut Henri yritti saada viimein myös pistetilin auki. Se oli onnistua lähes täydellisesti, kunnes kaksi erikoiskoetta ennen maalia Peugeotin konehuone haukkasi penkka kosketuksessa lunta konepellin alle, sähköt eivät siitä tykänneet ja auto alkoi pätkiä. Rallia johtanut Hokkala joutui tyytymään hopea sijaan vain 6,3 sekunttia voittajasta jääneenä. Koko talvikauden erinomaisessa vauhdissa ollut palokkalainen on osoittanut pystyvänsä taistelemaan joka kilpailussa voitosta, joten toukokuun lopussa alkavasta kesäkaudesta on tulossa erittäin mielenkiintoinen.

Seuraa autourheilijaa sosiaalisessa mediassa @Hokkalaracing.

(kuva: Juha Lamberg)

(kuva: Riia Rantasalo)