Aluekilpailut | Autoliitto

Aluekilpailut

Aluekilpailutilaisuuksia järjestetään viikolla 37 osana OPH:n liikenneturvallisuusviikon tapahtumia noin kymmenellä eri paikkakunnalla, mahdollisimman kattavasti ympäri maan.
Aluekilpailuissa kilpailijat mittaavat taitojaan niin ajotaidoissa kuin teoriakokeissa.
Fillarimestari aluekilpailut -> karsintatilaisuus seuraavan kevään mestaruustaistoon.
Fillarimestari radan rakentamiseen ja teoriaharjoitteluun vinkkejä:

PDF icon fillarimestarirata_osioita_malliksi.pdf

Katso Kevään 2019 mestaruuskilpailuiden videokooste tästä.

Aluekilpailut 2020

Vallitsevan koronavirustilanteen uudelleen aktivoitumisen ja mahdollisen tartuntariskin kasvamisen vuoksi syksyn 2020 Fillarimestari-aluekilpailuja ei valitettavasti järjestetä. Toivottavasti pääsemme  järjestämään Fillarimestari-kilpailuja normaalisti jälleen ensi vuonna.

Aluekilpailuihin osallistuminen

Aluekilpailuun voi osallistua koulujen joukkueet, joissa on 2 tyttöä ja 2 poikaa. Joukkueen jäsenten syntymävuosi kaudella 2021-2022 tulee olla joko 2010, 2011 tai 2012.
Aluekilpailun ajotaito-osuus suoritetaan järjestäjän pyörillä, joiden pyöräkoko on 24 tuumaa. Oma kypärä tulee olla kisaajilla mukana.
Kuinka koulu pääsee mukaan?
Ilmoittaudu sähköpostilla SUORAAN aluekilpailun yhteyshenkilölle syyskuun alkuun mennessä. Ilmoittautumisessa tulee ilmetä koulun nimi ja joukkueen lasten nimet ja syntymävuodet sekä joukkueen yhteyshenkilö ja hänen sähköpostiosoitteensa ja puhelinnumero. Saat ilmoittautumisen jälkeen lisäohjeita tapahtumasta järjestäjältä.
HUOM: Valinta mestaruuskilpailuun  tapahtuu aluekisojen tulosten perusteella, mutta kuitenkin niin, että pyritään saamaan kokoon joukkueet mahdollisimman monesta eri koulusta.