Tiepalvelu

Numerosta 0200 8080 Autoliiton Tiepalvelua

Palvelee vuoden kaikkina päivinä ympäri vuorokauden, jonotuksen hinta mpm tai pvm, vastatun puhelun hinta 1,93 € / min + mpm tai pvm.

Tilatut palvelut ovat maksullisia.

Jos olet jo jäsen, löydät oman palvelunumerosi jäsenkortin kääntöpuolelta tai Autoliitto-sovelluksesta.

Autoliiton tiepalvelu - hinausauto auttaa tien päällä

Tiepalvelu on teknisen ”ensiavun” antamista tiellä pulaan joutuneelle ajoneuvolle. Tavoitteena on aina, että ajoneuvon matka jatkuu omin avuin. Aina tämä ei ole mahdollista, silloin avustamme matkan jatkamiseen liittyvissä asioissa.

Miten Tiepalvelu toimii?

Soittaessasi palvelunumeroomme keskuksemme kartoittaa alustavasti vian laadun ja avuntarpeen. Ajoneuvo pyritään ensisijaisesti korjaamaan tien päällä niin, että matka jatkuu. Aina tämä ei kuitenkaan onnistu – mutta silloinkin avustetaan eteenpäin. Tiepalvelun peruspalveluja ovat esim. polttoaineen tuominen, renkaan korjaus/vaihto, hinaus, apuvirran antaminen, akun vaihto (akkupalvelu), ovien avaaminen sekä tiellä korjaaminen.

Tiepalvelun kustannukset

Tiepalvelukeskuksen järjestämät palvelut ovat maksullisia (muille paitsi Autoliiton Plus-, ePlus-, Premium- ja ePremium-jäsenille). Sovi jo palvelua tilatessasi hinnasta ja maksutavasta. Soita jäsenkortin takana olevaan numeroon ja kysy hintaa. Näin vältytään ikäviltä yllätyksiltä ja väärinkäsityksiltä.

Mikäli ajoneuvon vakuutus kattaa hinauksen, se kattaa samalla myös tiepalvelun ilman bonusten menettämistä. Hinausliikkeemme hoitaa laskutuksen suoraan vakuutusyhtiön kanssa. Autoliitto palvelee kaikkien vakuutusyhtiöiden asiakkaita. Mikäli ajoneuvon vakuutus ei kata palvelua, saa asiakas halutessaan hinta-arvion palvelusta verkostomme hinauskumppanilta ennen tilauksen vahvistamista. Osa vakuutusyhtiöistä saattaa periä asiakkailta palveluista omavastuuosuuden.

Tiepalvelumiehen partioajon yhteydessä antama pika-apu ja liikenneturvallisuuteen tai liikenneonnettomuuksiin liittyvä auttaminen ovat yleensä maksuttomia. Tilattu tiepalveluapu sen sijaan on maksullista. Varaosat, tarvikkeet ja toimitetut polttoaineet veloitetaan luonnollisesti erikseen.

Kuka Tiepalvelua tekee?

Tiepalvelu on nykyisin yhä useammin alan yritysten tuottamaa. Yleisen tiepalvelun päivystäessä voi apuun yhä saada myös tiepalvelumiehen. Vapaaehtoista auttamisperinnettä ylläpitää noin 140 Autoliiton tiepalvelumiestä eri puolilla Suomea.

Mikäli tiepalvelumiestä ei ole saatavilla, tarjotaan asiakkaalle vaihtoehtoa, että puhelu yhdistetään Autoliiton hinauskumppanille.

Jäsenten Tiepalvelu

Autoliiton jäsenille on omat tiepalvelunumerot, jotka löytyvät jäsenkortista ja/tai Autoliitto-sovelluksesta.

Toimi näin, kun tarvitset apua

Autoliiton jäsenenä saat parasta palvelua tilaamalla apua Autoliitto-sovelluksella. Näin saat avun paikalle helposti yhdellä napin painalluksella, ilman puhelinsoittoa.

Voit myös soittaa omaan tiepalvelunumeroosi, jonka löydät joko jäsenkortin kääntöpuolelta tai Autoliitto-sovelluksesta, kun syötät sinne jäsennumerosi. ePlus- ja ePremium-jäsenillä on mobiilijäsenkortti, joten puhelinnumero löytyy sovelluksesta kohdasta ”Profiili & asetukset – Tietoja”.

Lähettäessäsi avustuspyynnön Autoliitto-sovelluksesta tai soittaessasi palvelunumeroomme keskuksemme vastaanottaa palvelupyynnön ja yhteistyökumppanimme ottaa sinuun yhteyttä mahdollisimman nopeasti.

Miten matka jatkuu eteenpäin?

Kumppanimme pyrkii aina ensisijaisesti korjaamaan ajoneuvon tien päällä. Mikäli ajoneuvo joudutaan kuitenkin hinaamaan, on hinausliikkeillämme hyvä paikallistieto lähimmistä korjaamoista, joihin ajoneuvo kannattaa toimittaa.

Asiakkaat pääsevät hinausauton kyydissä korjaamolle. Jos kaikille matkustajille ei riitä turvavyöllisiä istuinpaikkoja, asiakkaille voidaan tilata taksi tai järjestää sijaisauto. Mikäli jäsenyys tai vakuutus ei kata sijaisautoa, annamme siitä etukäteen edullisen tarjouksen ja järjestämme auton asiakkaalle.

Laskutus

Autoliiton Perus-jäsenille avustuspalvelut ovat maksullisia. Voimassa oleva Plus-/ePlus- tai Premium-/ePremium-jäsenyys takaa tieltä pelastamisen ja matkan jatkumisen veloituksetta sopimusehtojen mukaisesti.

Autoliitolla on hinauskumppaneita ympäri Suomea. Katso tästä kaikki kumppanit.

Autoliiton hinauskumppanit
Hinausauto keikalla, auto lavalla, iloinen kuski

Haluatko mukaan tiepalvelutoimintaan? Lue täältä lisää.

Mukaan tiepalveluun
Tiepalvelumies