Uutiset
Turvaistuintestissä positiivisia tuloksia
Autoliiton julkaisemassa turvaistuintestissä yksi istuin sai erinomaisen, 20 hyvän ja kuusi tyydyttävän arvosanan. Kaikki nämä istuimet ovat selvästi lakisääteisiä vaatimuksia turvallisempia. Kaksi istuinta jäi välttävään arvosanaan ja kolme sai yleisarvosanan heikko.
Kaksi turvaistuinta ei kestänyt kolaritestin rasitusta
Autoliiton julkaisema tuore turvaistuintesti paljasti vakavia turvallisuuspuutteita. Kolmesta heikon arvosanan saaneesta istuimesta kaksi irtosi etutörmäystestissä ja yksi on aivan liian monimutkainen asentaa.
Autoliiton lausunto valtion talousarviosta
Autoliitto on antanut lausunnon eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnalle koskien hallituksen esitystä eduskunnalle valtion talousarvioksi vuodelle 2017 (HE 134/2016 vp).
Rikesakko tulee entistä kevyemmin
Lievästä ylinopeudesta tulee huomisesta alkaen entistä helpommin rikesakko.
Anna muille mahdollisuus havaita sinut – muista heijastin
Syksyn tullen illat ovat taas pimeitä ja kevyen liikenteen havaitseminen on entistä vaikeampaa. Autoliitto muistuttaa yhdessä sisarjärjestöjensä kanssa heijastimen käytön tärkeydestä #StayBright -kampanjalla.
Ennakoi ja jousta liikenteessä – iso ajoneuvo tarvitsee paljon tilaa
Sujuva ja turvallinen liikenne edellyttää muiden tienkäyttäjäryhmien erityispiirteiden tiedostamista. Esimerkiksi henkilöautoilijoiden on tärkeää huomioida linja-autojen poikkeavat ajolinjat sekä suuret katvealueet.
Kummikuski Kaisa Eiristö SM-hopealle
Autoliiton kummikuljettaja Kaisa Eiristö tuli toiseksi kartingin KZ2-luokassa.
Isoja päätöksiä väärillä tiedoilla
Autoliiton toimitusjohtaja Pasi Nieminen pohtii Moottori-lehden kolumnissaan, miksi julkisten hankkeiden kustannusarviot menevät järjestäin päin kallionseinää. Mitä onkaan odotettavissa, jos väylien yhtiöittäminen Live Oyj:ksi toteutuu?
Autojärjestöt testasivat uudelleenohjelmoidun VW-moottorin
Kansainvälinen autoliitto FIA testasi yhteistyössä jäsenjärjestöjensä kanssa Volkswagenin ohjelmistopäivityksen vaikutukset 2.0 TDI-päästöhuijausmoottoriin. Päivityksen vaikutus oli vähäinen, mutta valmistajan ilmoittaman virallisen kulutuksen ja autojärjestöjen mittaaman kulutuksen ero oli 7-15 % jo ennen uudelleenohjelmointia.
Viiden tähden tuloksia Euro NCAP –testissä
Alfa Romeon, Seatin ja Volkswagenin uutuusmallit tarjoavat huippuluokan turvavarusteet vakiona.